Wychodząc naprzeciw potrzebom szkół z którymi do tej pory mieliśmy przyjemność współpracować – przygotowaliśmy cykl szkoleń w formie webinarów dla nauczycieli, których tematy i programy przedstawiamy poniżej.
Dostępne szkolenia:
- Metody dydaktyczne wspierające indywidualne nauczanie w zróżnicowanej klasie.
- Metody Storytellingu – jak wykorzystać podczas prowadzenia zajęć z uczniami?
- Komunikacja bez przemocy w szkole.
- Autorytet nauczyciela wśród uczniów i rodziców.
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu – higiena psychiczna nauczyciela.
- Jak chronić się przed manipulacją w kontakcie z trudnym rodzicem lub uczniem.
- Emisja głosu dla nauczycieli.
- Ryzykowne zachowania wśród młodzieży – jak zapobiegać, jak reagować w zgodzie z prawem i dla dobra dziecka?
- Edukacja multisensoryczna w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – wielozmysłowe zaangażowanie dzieci w proces uczenia się.
- Jak poznać, zrozumieć i uczyć dziecko z autyzmem (w tym spektrum autyzmu)?
- Jak poznać, zrozumieć i uczyć dziecko z Zespołem Aspergera?
- Mutyzm wybiórczy u dzieci i młodzieży – jak rozpoznawać? Jak pracować z dzieckiem, u którego stwierdzono mutyzm wybiórczy?
- Depresja wśród młodzieży – jak wykrywać? Jak wspierać rekonwalescencję?
- Autoagresja wśród młodzieży i próby samobójcze. Jak wykrywać, jak reagować, jak pomagać?
- Praca z trudnymi zachowaniami uczniów i rodziców.
- Praca z uczniami z ADHD – czyli zespołem nadpobudliwości psychoruchowej w szkole.
- Pomoc dzieciom doświadczającym przemocy w domu.
- Włączanie pracowników niepedagogicznych i rodziców do realizacji programu wychowawczego szkoły.
- Pierwsza pomoc dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych.
- Metodyka prowadzenia zdalnych lekcji.
- Grywalizacja (gamifikacja) w edukacji. Wykorzystanie schematu gier w dydaktyce.
- Poczucie własnej wartości – wzmacnianie samooceny uczniów.
- Praca z dzieckiem przejawiającym zachowania agresywne.
- Praca z uczniem, wobec którego inni uczniowie stosują przemoc.
- Praca z uczniem mającym problemy z dysleksją, dysgrafią, dysortografią i dyskalkulią
- Prowadzenie mediacji pomiędzy uczniami.
- Elementy arteterapii z psem dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
- Jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali? Jak słuchać, żeby uczniowie do nas mówili?
- Uzależnienia wśród uczniów. Jak je zauważać? Jak reagować? Jak pomagać?
- E-uzależnienia wśród uczniów – jak zauważać? Jak reagować? Jak pomagać?
- Rozwijanie innowacyjności i kreatywności uczniów.
- Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów
- Inteligencja emocjonalna dzieci w każdym wieku – kiedy emocje pomagają, a kiedy przeszkadzają naszym uczniom? Uczniowie z nadwrażliwością emocjonalną.
- Anoreksja, bulimia i inne zaburzenia odżywiania wśród uczniów – jak reagować i pomagać?
- Przemoc w sieci – przeciwdziałanie cyberprzemocy i budowanie odporności psychicznej ucznia
- Asertywny nauczyciel to dobry nauczyciel
- Technologie informacyjno-komunikacyjne (tik) w pracy z uczniem z Zespołem Aspergera (ZA)
- nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Poniżej znajdują się szczegółowe informacje odnośnie szkoleń.
Możesz też pobrać szczegóły szkoleń w formacie .docx (Word). Wystarczy kliknąć w przycisk.
1. Metody dydaktyczne wspierające indywidualne nauczanie w zróżnicowanej klasie.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Czym jest indywidualizacja nauczania?
- Jakie nauczanie respektuje zasadę indywidualizacji?
- Zróżnicowanie nauczania, a uzdolnienia ucznia.
- Jak indywidualizować nauczanie w zespole klasowym?
- Kiedy dziecko uczy się najlepiej?
- Otwartość nauczyciela na rzeczywiste poznanie ucznia, efektywna
- obserwacja.
- Przygotowanie w danej klasie środowiska społecznego do przyjęcia czy
- funkcjonowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Kompetencje organizacyjne nauczyciela.
- Wypracowanie nowego stylu pracy przez nauczyciela.
- Gruntowna analiza podstawy programowej i jej adaptacja do indywidualnych
- potrzeb i możliwości ucznia poprzez dostosowanie programu nauczania.
- Zapewnienie działań terapeutycznych wobec uczniów tego wymagających
- skutecznym wzmocnieniem indywidualizacji nauczania.
- Wspieranie dziecka razem przez rodzica i szkołę.
2. Metody Storytellingu – jak wykorzystać podczas prowadzenia zajęć z uczniami?
Cena:
- 49 zł za osobę – 4 godziny zegarowe
Program:
- Jak zapamiętuje mózg?
- Czym jest storytelling, czyli praktyczne wprowadzenie do tematu
- Motywująca moc opowieści.
- Miejsce opowieści w strukturze lekcji.
- Uniwersalne sposoby na porywające historie – struktura pumy, schemat bajki
- Snuj opowieść, ucz i fascynuj.
- Technika słów zastępczych
- Nie tylko dla humanistów – storytelling na wszystkich przedmiotach
- To nie zajmuje dużo czasu – tworzenie historii na dowolny temat
- Wykorzystanie mnemotechnik w nauce języków obcych
- Sztuka opowiadania – czytanie obrazu
- Karty intuicyjne – szukamy opowieści – gdzie ją znaleźć i czym jest
- Visual Literacy – język wizualny – percepcja
- Teoria podwójnego kodowania w pracy z dziećmi i młodzieżą
- Rozwojowe elementy pracy z opowieścią
- Żywy przekaz – żywy odbiór: drama w budowaniu opowieści
- Storytelling – rodzaje, zastosowanie, schemat tworzenia story
- Tworzymy opowieść słowno – obrazową
3.Komunikacja bez przemocy w szkole.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Podstawy komunikacji
- Proces komunikowania się – kod komunikacji
- Narzędzia wspierające komunikację
- Cztery uszy Von Thuna
- Psychosomatyczne reakcje organizmu
- Jak wykorzystać emocje w komunikacji?
- Jak poradzić sobie z negatywnymi emocjami?
- Związek wartości z przeżywaniem emocji
- Porozumienie bez przemocy
- 4 kroki porozumienia bez przemocy
- 12 barier komunikacyjnych wg t. Gordona
- Metody komunikacji bez przemocy
4. Autorytet nauczyciela wśród uczniów i rodziców.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Nauczyciel jako autorytet – lider, przywódca wśród uczniów i rodziców
- Czym charakteryzuje się przywództwo edukacyjne?
- Przywództwo poprzez wartości
- Model Perform
- Role lidera i style przewodzenia
- Wykorzystanie emocji zdobywania autorytetu
- Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów
- Uczenie się przez pracę na rzecz społeczności
- Istota podejścia pedagogicznego
- Sytuacje kryzysowe.
- Siła grupy. Bądź ekspertem.
- Autonomia. Kompetencja.
- Nauczyciel jako mediator. Główne zasady mediacji.
- Ja – nauczyciel
- Samoświadomość lidera
- Nauczyciel jako autorytet
5. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu – higiena psychiczna nauczyciela.
Cena:
- 49 zł za osobę – 4 godziny zegarowe zegarowe
Program:
- Kwestionariusza zadowolenia z zawodu i wykonywanej pracy
- Cienie i blaski zawodu nauczyciela
- Osobowe czynniki ryzyka
- Czynniki zewnętrzne organizacyjne
- Czynniki wewnętrzne
- Stres w pracy nauczyciela
- Obciążenia zawodowe
- Reakcja na stres
- Wypalenie zawodowe – wprowadzenie
- Fazy zespołu wypalenia zawodowego
- Symptomy
- Proces wypalenia zawodowego
- Stadia wypalenia
- Przykłady praktycznego przeciwdziałania
- Badania w zakresie wypalenia zawodowego nauczycieli
- Czynniki chroniące
- Profilaktyka w zakresie wypalenia zawodowego
- Nagradzanie
- Szkolna superwizja.
- Interwencja
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Wsparcie dla osób wypalonych zawodowych
6. Jak chronić się przed manipulacją w kontakcie z trudnym rodzicem lub uczniem.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Manipulacja – jak się przed nią chronić (film)
- Manipulacja a komunikacja
- Jak bronić się przed manipulacją?
- 9 praw Kevina Hogana
- Techniki manipulacyjne
- Sytuacje i sposoby reagowania oraz obrony przed manipulacją
- Techniki obronne
- Asertywna komunikacja
- Jak słuchać, żeby usłyszeć i zrozumieć?
- Model kwadratu komunikacyjnego Von Thuna
- Test – którego ucha (uszu) używasz w komunikacji z innymi
- Komunikat typu ja
7. Emisja głosu dla nauczycieli.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Jak dbać o głos w pracy nauczyciela;
- Praca nad oddechem – czyli jak poprawnie otworzyć i ułożyć aparat głosowy.
- Uzyskiwanie odpowiedniego rezonansu dla dźwięków – bo poprawna emisja to taka, która jest wygodna, estetyczna; posiada dobrą dykcję.
- Ćwiczenia fonacyjne, rozluźniające, żuchwy, krtani, języka, miękkiego podniebienia, oddechowe, przeponowe
- Dykcja i artykulacja – techniki
- Łamańce językowe.
- Radzenie sobie z wpływem stresu na głos
- Mówienie bez wysiłku i zmęczenia głosowego
- Wzmocnienie swojego głosu aby był lepiej słyszalny i rozumiany
- Poradzenie sobie z dotychczasowymi problemami z głosem
8. Ryzykowne zachowania wśród młodzieży – jak zapobiegać, jak reagować w zgodzie z prawem i dla dobra dziecka?
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Jakie zachowania uznajemy za ryzykowne?
- Jak rozpoznawać sytuacje zagrożenia zachowaniami ryzykownymi.
- Kto jest zagrożony?
- Listy pytań diagnostycznych wraz z informacją o niepokojących odpowiedziach.
- Od eksperymentowania do uzależnienia
- Dlaczego czasem tak trudno się zmienić?
- Co jeśli nie zareagujemy w porę?
- Szkoła jako środowisko wspierające ucznia i rodzinę
- O alkoholu i narkotykach bez paniki
- Jak skutecznie i zgodnie z prawem pracować z uczniem podejmującym ryzykowne zachowania?
- Wskazówki dotyczące pracy z klasą w której wystąpiły zachowania ryzykowne.
- Wskazówki do rozmowy z uczniem i jego rodzicami
9. Edukacja multisensoryczna w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – wielozmysłowe zaangażowanie dzieci w proces uczenia się.
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- Kiedy dziecko uczy się najlepiej
- Test inteligencji wielorakiej
- Po co i czego ma się nauczyć
- Osobiste zaangażowanie – szansa na samodzielne rozwiązywanie problemów
- Taksonomia kognitywna
- Aktywność – także ruchowa dziecka
- Bezpieczeństwo i zaspokajanie potrzeb
- Dobre relacje społeczne
- Na jakie obszary zwrócić uwagę
- Obserwacja pedagogiczna
- Badanie dominującej inteligencji
- Organizacja procesu edukacji w sposób sprzyjający rozpoznawaniu i rozwijaniu zdolności uczniów
- Test na style uczenia się
- Poranny krąg
- Kod kolorów – stymulacja wzrokowa
- Zmysł węchu – kod zapachów
- Atrybuty zmysłowe do wykorzystania
- Instrumenty muzyczne
- Smakowanie pór roku
- Atmosfera
- Etapy porannego kręgu krok po kroku
- Inne pomysły na multisensoryczne zajęcia
10. Jak poznać, zrozumieć i uczyć dziecko z autyzmem (w tym spektrum autyzmu)?
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Autystyk w rzeczywistości
- Teorie związane z autyzmem
- Tajemnice mózgu
- Odmienny rozwój
- Jaki jest uczeń z autyzmem
- Uczeń z autyzmem w systemie edukacji – możliwe formy kształcenia
- Funkcjonowanie dziecka, ucznia w placówce oświatowej
- Jak osiągnąć sukces w pracy z autystykiem – formy terapii
- Uczeń ze spektrum w klasie
- Indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny
- Współpraca z rodzicami
- Instytucje wsparcia – gdzie szukać pomocy
11. Jak poznać, zrozumieć i uczyć dziecko z zespołem aspergera?
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Co musisz wiedzieć o uczniu z Zespołem Aspargera?
- Przyczyny Zespołu Aspargera
- Diagnoza Zespołu Aspargera a rozpoznanie szkolne
- Zaburzenia współwystępujące
- Funkcjonowanie ucznia z Zespołem Aspargera w placówce oświatowej
- Praca z uczniem z Zespołem Aspargera
- Wsparcie ucznia z Zespołem Aspargera
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami – wskazówki dla nauczyciela
- Trudne sytuacje w szkole ucznia z Zespołem Aspargera
- Analiza zachowań ucznia z Zespołem Aspargera
- Współpraca z rodzicami.
12. Mutyzm wybiórczy u dzieci i młodzieży – jak rozpoznawać? Jak pracować z dzieckiem, u którego stwierdzono mutyzm wybiórczy?
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Czym jest mutyzm?
- Rodzaje mutyzmu, etapy terapii mutyzmu, mutyzm a autyzm.
- Przyczyny występowania mutyzmu oraz typowe dla niego symptomy.
- Charakterystyka dziecka z mutyzmem
- Terapie wspomagające mutyzmu
- Różnicowanie mutyzmu
- Terapia logopedyczna u dzieci z mutyzmem
- Rola bajek terapeutycznych dla dzieci z mutyzmem.
- Praktyczne metody pracy podczas terapii dla dzieci z mutyzmem
- Wskazówki, które umożliwią nauczycielowi nawiązanie kontaktu z dzieckiem dotkniętym mutyzmem
13. Depresja wśród młodzieży – jak wykrywać? Jak wspierać rekonwalescencję?
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Jak rozpoznać symptomy depresji u ucznia?
- Co może być przyczyną depresji?
- Jak działa mechanizm depresji?
- Co zrobić, kiedy podejrzewamy u dziecka depresje?
- Jak rozmawiać z dzieckiem u którego podejrzewamy depresję?
- Jak rozmawiać z rodzicem dziecka u którego podejrzewamy depresję?
- Jak wspierać dziecko, które ma obniżony nastrój/depresję?
- Ryzyko samobójcze.
- Jak wspierać rekonwalescencję ucznia w depresji?
- Rozmowa z uczniami na temat depresji wśród młodzieży.
14. Autoagresja wśród młodzieży i próby samobójcze. Jak wykrywać, jak reagować, jak pomagać?
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Skala problemu autoagresji – samouszkodzeń wśród dzieci i młodzieży
- Charakterystyka zjawiska: rodzaje, formy, funkcje samouszkadzania ciała
- Samouszkadzania a próby samobójcze i próby parasamobójcze
- Czynniki ryzyka samouszkodzeń u dzieci i młodzieży
- Społeczny odbiór samouszkodzeń, trudności osób pomagających
- Postępowanie w przypadku ujawnienia zachowań samouszkadzających
- Badanie funkcji samouszkodzeń jako pierwszy etap pracy terapeutycznej
- Wybrane metody pracy z samouszkadzaniem u dzieci i młodzieży
- Działania profilaktyczne szkoły
- Rozmowy z uczniami podczas lekcji wychowawczych o autoagresji
15. Praca z trudnymi zachowaniami uczniów i rodziców.
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- Jak rozumieć i interpretować trudne zachowania uczniów?
- Jak pracować bardziej nad przyczyną niż nad objawem?
- Jak przejść od dyscyplinowania do wspierania i pracy relacją?
- Trudności w zachowaniu związane z etapem rozwojowym: możliwości i ograniczenia wynikające z wieku: czego w kontekście radzenia sobie z emocjami możesz oczekiwać od ośmiolatka i piętnastolatka.
- Wybuchy złości na lekcji: rozpoznawanie objawów sygnalizujących wybuch, metody zapobiegania – wczesna interwencja, wsparcie dziecka w trakcie wybuchu złości, szukanie indywidualnych rozwiązań dostosowanych do potrzeb dziecka
- Wspieranie dziecka nadruchliwego podczas lekcji
- Narzędzia wspierające dzieci, które mają trudność z monitorowaniem narastającego napięcia i regulacją emocji – narzędzia do wykorzystania podczas lekcji
- ’Niech sobie to pani sama napisze!’ – opozycyjność, odmowa wykonania polecenia – wspieranie gotowości do współpracy szczególnie w relacji z uczniami osadzonymi w etykiecie 'zbuntowanych’ i 'opozycyjnych’
- ’Co za debilna lekcja’ – radzenie sobie z prowokacją słowną, agresją słowną, otwartym konfliktem z uczniem na tle reszty grupy – praca na konkretnych przykładach, sytuacjach – zachowania dorosłego, które stabilizują konflikt.
- Dobór strategii pracy z uczniem trudnym ze względu na jego miejsce w strukturze zespołu klasowego. Zespół klasowy jako struktura – diagnostyczny rzut oka.
- Rozmowa interwencyjna z uczniem (indywidualna) – etapy rozmowy, która wspiera kontakt i relacje mimo trudnego zachowania.
- Uwaga w dzienniczku – kiedy ma sens i jak przekształcić ją w informację zwrotną?
- Jak wspierać ucznia w wyjściu z etykiety?
- Pedagog szkolny w pracy z trudnym uczniem, również w obszarze wsparcia relacji nauczyciel – uczeń – dobre praktyki
- Praca z trudnymi zachowaniami uczniów i rodziców – jak rozmawiać z trudnymi rodzicami o trudnych zachowaniach ich dzieci?
16. Praca z uczniami z ADHD – czyli zespołem nadpobudliwości psychoruchowej
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- ADHD u dzieci i młodzieży – definicja, przyczyny i objawy
- Specyfika dziecka z ADHD według modelu biosystemowego
- Jak odróżnić dziecko niezdyscyplinowane od dziecka z zespołem ADHD?
- Praktyczne wskazówki i specyficzne metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym i dzieckiem z ADHD
- Gry i ćwiczenia jako forma pracy z dzieckiem z ADHD
- Modyfikacja sposobu pracy i metod wychowawczych stosowanych wobec dziecka z ADHD
- Poznanie metod i technik pracy ułatwiających uczniowi z ADHD w funkcjonowanie środowisku.
- Zachowania opozycyjno – buntownicze jako efekt braku wsparcia ucznia z ADHD
- Umiejętność poradzenia sobie ze specyficznymi zachowaniami dziecka nadpobudliwego i dziecka z ADHD
- Zasady skutecznej współpracy rodziców dziecka z ADHD ze szkołą
17. Pomoc dzieciom doświadczającym przemocy w domu.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Charakterystyka przemocy wobec dzieci.
- Pojęcie „krzywdzenia dzieci” (przemocy wobec dzieci).
- Formy przemocy wobec dzieci i zachowania.
- Czynniki sprzyjające wystąpieniu przemocy wobec dziecka.
- Objawy spowodowane występowaniem przemocy.
- Zasady pomocy dziecku krzywdzonemu.
- Przemoc seksualna.
- Typy rodzin sprzyjających zaistnieniu kazirodztwa.
- Fazy wykorzystania seksualnego.
- Pomoc dziecku molestowanemu seksualnie (film)
- Kontakt i rozmowa z dzieckiem wykorzystywanym seksualnie.
- Zasady obowiązujące podczas rozmowy z dzieckiem (film)
- Wskazówki do rozmowy z rodzicem/opiekunem dziecka
- Procedura niebieskiej karty
18. Włączanie pracowników niepedagogicznych i rodziców do realizacji programu wychowawczego szkoły.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
- Wartości w programie wychowawczym szkoły służące integralnemu rozwojowi i wychowaniu ucznia
- Zadania wychowawczo-profilaktyczne szkoły
- Metody i sposoby przeprowadzania diagnozy w szkole
- Czynniki ryzyka i czynniki chroniące związane z ryzykownymi i problemowymi zachowaniami młodzieży – praktyczne wskazówki
- Badanie klimatu społecznego – ankieta dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dla rodziców (analiza wyników, diagnoza)
- Ustalenie przez społeczność szkolną ważnych wartości
- Priorytety dla programu wychowawczego
- Cele ogólne (strategiczne) oraz cele szczegółowe (operacyjne)
- Formułowanie zadań. Ustalanie planu działań
19. Pierwsza pomoc dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych.
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- Obowiązek udzielenia pierwszej pomocy
- Algorytm postępowania z poszkodowanym
- Ocena bezpieczeństwa i organizacja miejsca zdarzenia
- Ocena przytomności (film)
- Udrożnienie dróg oddechowych
- Sprawdzenie oddechu
- Pozycja boczna ustalona (film)
- Sposoby wzywania pomocy
- Zbieranie wywiadu z poszkodowanym
- Resuscytacja krążeniowo-oddechowa u dzieci, młodzieży i osób dorosłych (film)
- Urazy kończyn: skręcenia, zwichnięcia i złamania (film),
- Urazy kręgosłupa, głowy, klatki piersiowej, brzucha
- Uszkodzenia naczyń krwionośnych (zranienia, krwotoki, amputacje, krwawienie z nosa) (filmy)
- Zasłabnięcie – omdlenie
- Zadławienie, zakrztuszenie (film)
- Urazy termiczne (oparzenia (film), udar cieplny, odmrożenia, hipotermia)
- Porażenie prądem (film)
- Zatrucia (leki, tlenek węgla, grzyby, inne substancje) (film)
- Użądlenie przez owada, ukąszenie przez węża, ugryzienie przez zwierzę (film)
- Nagłe zachorowania (astma, atak paniki, cukrzyca, epilepsja (film), krwawienie z przewodu pokarmowego, ostre wymioty)
- Apteczka pierwszej pomocy
- Odpowiedzialność prawna dyrektora i nauczyciela z tytułu niedopełnienia obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa uczniom
20. Metodyka prowadzenia zdalnych lekcji.
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- E-learning a webinar – nowe kompetencje
- Metody nauczania online
- Metody podające a nauka zdalna
- Metody problemowe
- Metody eksponujące
- Metody praktyczne
- Metody programowane
- W jaki sposób przygotować dobry materiał do nauki online?
- Zarządzanie czasem podczas zajęć online
- Nauczyć się uczyć online
- Burza mózgów w wydaniu elektronicznym – jak to zrobić?
- Pracuj z odwróconą klasą
- Wychowawca jako lider i promotor zdalnej nauki
- Indywidualizacja nauczania w edukacji na odległość
- Emocje na zajęciach online
- Nauka na odległość może być naprawdę efektywna
- Co na to prawo?
- Co na to RODO?
21. Grywalizacja (gamifikacja) w edukacji. Wykorzystanie schematu gier w dydaktyce.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Podstawowe założenia grywalizacji w edukacji
- Dlaczego gamifikacja jest tak skuteczna w edukacji
- Podstawowe zasady grywalizacji w edukacji
- Rola nauczyciela i ucznia w zgrywalizowanym systemie
- Projektowanie zgrywalizowanej lekcji
- Elementy gry wykorzystywane w zgrywalizowanych zajęciach
- Przykład zgrywalizowanych zajęć o prostej strukturze gry
- Przykłady zgrywalizowanych zajęć o rozbudowanej strukturze gry
- Cyfrowe, edukacyjne bazy wiedzy.
- Wsparcie informatyczne grywalizacji – wykorzystywanie narzędzi internetowych do skonstruowania własnej gry
22. Poczucie własnej wartości – wzmacnianie samooceny uczniów.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Budowanie wartości i podnoszenie samooceny
- Czym jest samoocena?
- Co ma wpływ na poziom naszej samooceny?
- Typowe przejawy wysokiej i niskiej samooceny
- Empatia i emocje u dzieci i młodzieży
- Komunikuj i potwierdzaj uczucia
- Zabawy pomocne w kształtowaniu emocji
- Jak chronimy swoją samoocenę?
- Jak pomóc dziecku w rozwoju adekwatnej samooceny?
23. Praca z dzieckiem przejawiającym zachowania agresywne.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Czym jest agresja?
- Czym jest zachowanie agresywne?
- Rodzaje i formy agresji.
- Jakie czynniki mają znaczenie, jeśli chodzi o skłonność do pojawienia się zachowania agresywnego?
- Mechanizmy pojawiania się agresji
- Obserwacja agresywnych zachowań innych ludzi.
- Jak rozpoznać potrzeby dziecka?
- Krótkofalowe, doraźne sposoby postępowania z dzieckiem przejawiającym zachowania agresywne
- Profilaktyka zachowań agresywnych u dzieci.
- Wsparcie dziecka i nauczyciela w placówce (dyrektor, inni nauczyciele) oraz poza nią
- Wewnętrzne działania placówki
24. Praca z uczniem, wobec którego inni uczniowie stosują przemoc.
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- Nietolerancja
- Problem nietolerancji w polskiej szkole
- Czym jest mowa nienawiści?
- Co to jest hejt?
- Czym jest agresja?
- Jakie są źródła agresywnego zachowania wśród uczniów?
- Czym jest bullying?
- Dlaczego trudno jest stworzyć szkołę bez przemocy?
- Jak reagować na akty agresji?
- Jak reagować na strony internetowe zawierające hejt?
- Jak reagować na hejt na facebook?
- Jak reagować na hejt na twitterze?
- Jak reagować na hejt z ust znajomych, rodziny, uczniów?
- Jak reagować na hejt w mediach?
- Jak reagować na hejt w przestrzeni publicznej?
- Jak zgłosić policji fakt popełnienia przestępstwa?
- Jak powstrzymać nietolerancję, mowę nienawiści i agresję w szkole?
- Kontrolujemy emocje – pomysły na lekcję
- Uczymy się empatii – pomysły na lekcje
- Potrafimy współpracować w grupie
- Umiemy rozwiązywać konflikty
- Wsparcie instytucji zewnętrznych: kampanie, projekty, akcje społeczne
25. Praca z uczniem mającym problemy z dysleksją, dysgrafią, dysortografią i dyskalkulią
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Przyczyny trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu
- Rozpoznawanie trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu
- Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz rodzicami
- Opinia psychologiczna – jak czytać?
- Rozwijanie funkcji wzrokowych
- Rozwijanie funkcji słuchowych
- Koordynacja słuchowo-wzrokowo-ruchowa w praktyce
- Funkcjonowanie i ocenianie ucznia ze specyficznymi trudnościami w nauce
- Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym, dysgraficznym, dysortograficznym i dyskalkulicznym?
- Jak wspierać emocjonalnie dziecko dyslektyczne, dysortograficzne, dysortograficzne i dyskalkuliczne?
- Nauka zastosowania i wykorzystania metod pracy z dzieckiem dyslektycznym, dysgraficznym, dysortograficznym i dyskalkulicznym
- Metody pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce oraz poszukiwanie materiałów do pracy z uczniem dyslektycznym, dysgraficznym, dysortograficznym i dyskalkulicznym
26. Prowadzenie mediacji pomiędzy uczniami.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Porozumienie bez przemocy w życiu szkoły (film)
- Mózg na dłoni
- 12 prac żyrafy (film)
- Słowa mury i słowa okna – czyli o dawaniu wsparcia, towarzyszeniu i okazywaniu zrozumienia
- Zwroty, które mogą budować mur
- Potrzeby oraz strategie ich osiągania – jak zachować komunikację w konflikcie (film)
- Uczucia ucznia. Potrzeby ucznia. Prośba skierowana do ucznia.
- Mini-mediacje – czyli jak towarzyszyć dzieciom w konflikcie
- Założenia mini-mediacji
- Korzyści wynikające z wprowadzenia zasad mini-mediacji
- „Słyszę – Nazywam – Otwieram” czyli magia SNO (film)
- Jak praktykować mini-mediacje?
- Mini-mediacje z jednym uczniem
- Mini-mediacje pomiędzy uczniami
- Zagrożenia i tendencje w mediacjach pomiędzy uczniami
27. Elementy arteterapii z psem dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- Czym jest dogoterapia?
- Czym jest arteterapia?
- Wstęp do arteterapii i dogoterapii
- Założenia zajęć z udziałem psa
- Zalety zajęć z psem
- Pies, który zawsze pochwali
- Rola terapeuty
- Arteterapia i dogoterapia – cechy wspólne
- Korzyści płynące z połączenia arteterapii i dogoterapii
- Pojęcie twórczości plastycznej
- Rodzaje prac plastycznych w dogoterapii
- Metody pasywne
- Metody aktywne
- Metody kolektywne
- Propozycje zajęć uwzględniające twórczość plastyczną w dogoterapii
- Zabawka dla psa – szarpak (film)
- Ciasteczka-smaczki dla psa w kształcie kości
- Kanapki w kształcie kości
- Psie głowy z balonów
- Świąteczne dekoracje – psia choinka
- Mata węchowa
28. Jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali? Jak słuchać, żeby uczniowie do nas mówili?
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- Czym jest efektywna komunikacja?
- Jak nauczyć się jej zasad i jak wprowadzać je w życie?
- Retoryka i Erystyka w pracy nauczyciela
- Złe nawyki komunikacji: uogólnianie, obrażanie, uciekanie od problemów, pouczanie i decydowanie za innych, niesłuchanie rozmówcy, dopowiadanie tego czego nie powiedział, wypytywanie dla zaspokojenia ciekawości
- 7 zasad skutecznej komunikacji z uczniem: aktywne słuchanie, wiarygodność, odpowiedzialność za własny komunikat i kontrola procesu komunikacji, prostota – jasne i precyzyjne komunikaty, asertywność, konstruktywna informacja zwrotna, komunikacja pozawerbalna
- Zasady aktywnego słuchania w rozmowie nauczyciel uczeń: kontakt wzrokowy, pytania wspomagające, odzwierciedlanie
- Zasady budowy wizerunku wiarygodnego nauczyciela
- Odpowiedzialność za własny komunikat i kontrola procesu komunikacji: odzwierciedlanie, parafraza, skupienie na najważniejszym, prostota – jasne i precyzyjne komunikaty, precyzja mówienia
- Konstruktywna i niekonstruktywna informacja zwrotna w rozmowie z uczniem: UFO, FUKO, FUO + 2K, FUKOZ
- NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ personalnie, nie OCENIAJ ucznia jako osoby, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
- Przyjmowanie uwag krytycznych
- Asertywność nie jest mówieniem „nie”. Jest wzajemnym szacunkiem podczas rozmowy pomimo różnic zdania. Cechy asertywnego nauczyciela.
- Model Mehrabiana w komunikacji Nauczyciel – Uczeń
- Komunikacja niewerbalna tworzy kilka grup sygnałów, do których zalicza się: parajęzyk, kinezjetyka, samoprezentacja, dotyk, proksemika, chronemika, elementy otoczenia, postawa ciała nauczyciela a skuteczność komunikacji, gesty wzmacniające
- Podsumowanie: w jaki sposób mówić, aby zostać wysłuchanym?
- Podsumowanie: Jak słuchać, żeby zrozumieć?
29. Uzależnienia wśród uczniów. Jak je zauważać? Jak reagować? Jak pomagać?
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- lanty – substancje psychodeliczne o działaniu pobudzającym
- Depresanty – środki psychoaktywne o działaniu uspokajającym, relaksującym, usypiającym
- Środki halucynogenne
- Inhalanty
- Inne rodzaje narkotyków
- Czym są dopalacze?
- Rodzaje dopalaczy i ich działanie
- Status prawny narkotyków i dopalaczy
- Jak sprawdzić czy uczeń znajduje się pod wpływem środków odurzających?
- Procedura postępowania w przypadku znalezienia u ucznia narkotyków lub dopalaczy
- Pierwsza pomoc przedmedyczna w przypadku zatrucia narkotykami lub dopalaczami
- Przyczyny uzależnienia od narkotyków i dopalaczy
- Etapy uzależnienia od narkotyków i dopalaczy
- Rodzaje uzależnienia od narkotyków i dopalaczy
- Przydatne numery telefonów, adresy stron internetowych, filmy edukacyjne
30. E-uzależnienia wśród uczniów – jak zauważać? Jak reagować? Jak pomagać?
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- Czym są e-uzależnienia?
- Internet w życiu nastolatków
- Problem e-uzależnień wśród uczniów
- Rodzaje e-uzależnień: portale społecznościowe, selfie, e-gry, e-zakupy, e-hazard
- Nowe zagrożenie – salony wirtualnej rzeczywistości
- Czynniki sprzyjające e-uzależnieniom
- Objawy e-uzależnień
- Skutki e-uzależnień
- Rola szkoły w profilaktyce e-uzależnień
- Inicjatywy ogólnoszkolne – szkolna debata inspirowana np. Kampanią społeczną „w którym świecie ty żyjesz?”
- Inicjatywy ogólnoszkolne – szkolny konkurs na mem dotyczący e-uzależnień
- Inicjatywy ogólnoszkolne – kabaret
- Inicjatywy ogólnoszkolne – szkolna akcja „sprawdzian bez telefonów”
- Inicjatywy ogólnoszkolne – dzień gier planszowych
- Inicjatywy ogólnoszkolne – dzień retro
- Inicjatywy ogólnoszkolne – zajęcia dodatkowe „koło miłośników gier planszowych”
- Tradycyjne metody i formy pracy na zajęciach lekcyjnych – przykłady dobrych praktyk
- Jak przygotować się do lekcji dotyczącej zagrożeń płynących z e-uzależnień?
- Rola rodziców w profilaktyce e-uzależnień
- Profilaktyka e-uzależnień – wsparcie instytucji zewnętrznych, przydatne numery telefonów i adresy stron internetowych
31. Rozwijanie innowacyjności i kreatywności uczniów.
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- Zwiększanie kreatywności w pracy z klasą
- Inne korzyści ze zwiększania kreatywności w pracy z klasą
- Założenia dla treningu kreatywności
- Zwiększania kreatywności w pracy z uczniem
- Nagradzanie twórczych zachowań
- Twórczy klimat
- Bezpieczna przestrzeń
- Dostęp do informacji
- Przełamać ciszę
- W grupie siła – ale i słabość!
- Dobry humor i język
- Zmiana kontekstu
- Zmiana roli nauczyciela
- Twórcze myślenie – czym jest?
- Ćwiczenie: kreatywne definicje kreatywności
- Składniki kreatywnego myślenia
- Płynność myślenia
- Myślenie dywergencyjne
- Wyobraźnia twórcza
- Metaforyczność
- Intuicja
- Przeszkody w twórczym myśleniu i działaniu
- Bariery osobiste w kreatywnym myśleniu
- Bariery grupowe w kreatywnym myśleniu
- Bariery systemowe w kreatywnym myśleniu
- Trening kreatywności w pracy z klasą
- Burza mózgów
- Przebieg burzy mózgów
- Sesja podstolików (Philips 66, „Buzz Session”)
- Książka pomysłów
- Techniki dyskusji moderowanych
- Metoda Diagramu Ishikawy
- Dyskusja okrągłego stołu
- Metody twórczego zmieniania myślenia
- Metoda Walta Disney’a
- Metoda Sześciu Kapeluszy de Bono
32. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Samodzielność ucznia
- A jak myślą inni…?
- Jakie kompetencje nauczyciela pomogą w rozwoju ucznia?
- Od kreatywności nauczyciela do kreatywnego myślenie ucznia
- Mordercy pomysłów
- Kreatywność uczniów – z przymrużeniem oka
- Co pomaga w kreatywnym myśleniu?
- No dobrze, ale właściwie skąd biorą się twórcze pomysły?
- Kreatywne i innowacyjne metody nauczania
- Czym jest metoda projektu?
- Metoda narracyjno – modelarska
- Jak rozwijać twórczy potencjał uczniów?
- Storytelling w edukacji
33. Inteligencja emocjonalna dzieci w każdym wieku – kiedy emocje pomagają, a kiedy przeszkadzają naszym uczniom? Uczniowie z nadwrażliwością emocjonalną.
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Emocje u dzieci i młodzieży
- Czym jest Inteligencja Emocjonalna?
- Strategie formułowania poleceń oraz ich bezpośredni wpływ na kształtowanie zachowań dzieci
- Rozpoznawanie emocji i odpowiednie ich wyrażanie – jak to wygląda podczas wspólnych zabaw
- Dzielenie się, dołączanie do grupy oraz współpraca z koleżankami i kolegami w klasie
- Określanie przestrzeni osobistej – propozycje wspólnych zabaw
- Skuteczne planowanie i zarządzanie czasem – może to wcale nie jest takie trudne?
- Czym jest wysoka wrażliwość? Jak ją rozpoznać u ucznia?
- Skala Osoby Wysoko Wrażliwej.
- Jak wspomagać i rozumieć ucznia z wysoką wrażliwością?
34. Anoreksja, bulimia i inne zaburzenia odżywiania wśród uczniów – jak reagować i pomagać?
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Charakterystyka wybranych zaburzeń odżywiania dzieci i młodzieży (anoreksja, bulimia, ortoreksja, otyłość, kompulsywne jedzenie).
- Konsekwencje zaburzeń odżywiania
- Identyfikacja sygnałów wskazujących na zaburzenia odżywiania
- Poznanie specyfiki funkcjonowania emocjonalno- społecznego dzieci i młodzieży z zaburzeniami odżywiania
- Profilaktyka zaburzeń odżywiania w środowisku szkolnym
- Strategie zapobiegania zaburzeniom odżywiania dzieci i młodzieży
- Sposoby reagowania wobec uczniów z zaburzeniami odżywiania
- Rola nauczyciela / szkoły w pomocy uczniom z zaburzeniami odżywiania
35. Przemoc w sieci – przeciwdziałanie cyberprzemocy i budowanie odporności psychicznej ucznia
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Emocje u dzieci i młodzieży
- Czym jest Inteligencja Emocjonalna?
- Strategie formułowania poleceń oraz ich bezpośredni wpływ na kształtowanie zachowań dzieci
- Rozpoznawanie emocji i odpowiednie ich wyrażanie – jak to wygląda podczas wspólnych zabaw
- Dzielenie się, dołączanie do grupy oraz współpraca z koleżankami i kolegami w klasie
- Określanie przestrzeni osobistej – propozycje wspólnych zabaw
- Skuteczne planowanie i zarządzanie czasem – może to wcale nie jest takie trudne?
- Czym jest wysoka wrażliwość? Jak ją rozpoznać u ucznia?
- Skala Osoby Wysoko Wrażliwej.
- Jak wspomagać i rozumieć ucznia z wysoką wrażliwością?
36. Asertywny nauczyciel to dobry nauczyciel
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Pojęcie asertywności
- Test: czy jesteś asertywny/a
- Czy warto być asertywnym?
- Postawy psychologiczne
- Prawa człowieka jako źródło asertywności
- Ćwiczenia mamy prawo do…
- Typy zachowań: pasywny – uległy, agresywny, pasywno- agresywny, asertywny
- Porównanie stylów
- Scenariusze zachowań
- Dlaczego warto być asertywnym?
- Rola asertywności w pracy nauczyciela
- Informacje zwrotne
- Czy nauczycielom potrzebna jest asertywność?
- Zasady asertywnej współpracy nauczyciela z rodzicami.
- Trening asertywności
37. Technologie informacyjno-komunikacyjne (tik) w pracy z uczniem z Zespołem Aspergera (ZA)
Cena:
- 39 zł za osobę – 3 godziny zegarowe
Program:
- Geneza autyzmu
- Cechy charakterystyczne Zespołu Aspergera
- Problemy w kontaktach z dzieckiem z Zespołem Aspergera
- Raport IBE
- Co dają technologie informacyjno-komunikacyjne ?
- Kody QR
- Generator kodów QR on-line – instrukcja
- Learning Apps
- Gry edukacyjne w Learning Apps – instrukcja
- Aplikacja Kahoot
- Dlaczego wsparcie wizualne jest ważne?
- Aplikacja Jigsaw planet
- Urządzenia mobilne
- Praca dydaktyczno-wychowawcza rodzica
- Współpraca z rodzicami – komunikacja
- Jak działa kalendarz Google?
38. nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Cena:
- 79 zł za osobę – 2 dni x 3 godziny zegarowe
Program:
- Czym są specjalne potrzeby edukacyjne ucznia
- Uczniowie z niepełnosprawnością
- Uczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony społecznym niedostosowaniem
- Uczeń z zaburzeniami zachowania lub emocji
- Uczeń szczególnie uzdolniony
- Uczeń mający specyficzne trudności w uczeniu się